Oulun Kokoomus

Vuonna 1979 perustettu Oulun Kokoomus on Kansallisen Kokoomuksen kunnallisjärjestö Oulussa. Se kokoaa yhteen Kokoomuksen oululaiset paikallisyhdistykset ja henkilöjäsenet sekä vaikuttaa Oulun kaupungin päätöksenteossa.

Kunnallisjärjestön muodostavat oululaiset Kokoomuksen paikallisyhdistykset, joita on tällä hetkellä 10. Jokainen henkilöjäsen kuuluu johonkin paikallisyhdistykseen. Oulun Kokoomus kuuluu jäsenjärjestönä Pohjois-Pohjanmaan Kokoomukseen ja Kansalliseen Kokoomukseen.

Kunnallisjärjestö huolehtii esimerkiksi vaalityöstä Oulussa ja asettaa ehdokkaat kuntavaaleihin. Kunnallisjärjestö toimii niin järjestöllisenä, koulutuksellisena kuin poliittisenakin organisaationa.

Käytännössä kunnallisjärjestö toimii yhteistyössä Oulun Kokoomuksen valtuustoryhmän kanssa. Valtuustoryhmän jäsenillä on puhe- ja läsnäolo-oikeus kunnallisjärjestön hallituksen kokouksissa ja kunnallisjärjestö voi tehdä pohjaesityksiä poliittisiin kysymyksiin tai luottamushenkilövalintoihin, joista valtuustoryhmä lopullisesti päättää.

Hallitus 2024

Hallituksen tehtävänä on toimeenpanna kunnallisjärjestön kevät- ja syyskokousten päätökset. Hallitus ja kunnallissihteeri siis vastaavat kunnallisjärjestön toiminnan pyörittämisestä, kuten tapahtumista, viestinnästä, taloudesta ja hallinnosta - sekä tietenkin vaikuttamisesta!

• Sebastian Stenfors, puheenjohtaja (Oulujoen Kokoomus)
  • Kaisu Tuomi, varapuheenjohtaja (Oulujoen Kokoomus)
  • Atte Syväniemi, taloudenhoitaja (Oulun Kokoomuksen Nuoret)
  • Pasi Backman (Pokkisen Kokoomus)