Tiedote: Oulun Kokoomuksella ja RKP:llä täysi ehdokaslista kuntavaaleihin

Tiedote 6.3.2021
Julkaisuvapaa heti

Oulun Kokoomuksella ja RKP:llä täysi ehdokaslista kuntavaaleihin

Oulun Kokoomuksen ja RKP:n yhteinen ehdokaslista on saavuttanut täyden 100 ehdokkaan rajapyykin. Oulun Kokoomus nimeää loput 95 ehdokkaastaan maanantaina. RKP on nimennyt 5 ehdokastaan jo aiemmin.

”Olen valtavan tyytyväinen, että meillä on kasassa täysi ja monipuolinen lista. Meillä on mukana monen alan osaajia, eri ikäisiä ja eri taustoista tulevia oululaisia. Olen vakuuttunut, että kokoomuksella on edellytykset nousta suurimmaksi puolueeksi Oulussa”, Oulun Kokoomuksen puheenjohtaja Sami Pikkuaho hehkuttaa.

Pikkuahon mukaan ehdokaslistoille pääsee vielä mukaan muissa Oulun seudun ja Pohjois-Pohjanmaan kunnissa.

Oulun Kokoomus on pettynyt hallitukseen ja oikeusministeriön vaaliviranomaisiin

Sami Pikkuaho kertoo, että vaalien siirto huhtikuulta yllätti Oulun Kokoomuksen. Pikkuaho on pettynyt, että hallituksen ja oikeusministeriön varautuminen vaaleihin on ollut puutteellista. Hän katsoo kuitenkin, ettei tilanteessa ollut muuta mahdollisuutta kuin siirtää vaalit. Pikkuahon mukaan ihmisten terveyttä ei voida vaarantaa vaalien takia.

”Demokratian on toimittava myös poikkeusoloissa. On nöyryyttävää, että monessa muussa länsimaassa vaaleja on voitu pitää ajallaan, mutta Suomessa kuntavaalit joudutaan siirtämään vaaliviranomaisten epäonnistumisen takia. Loppupeleissä vastuu on tietenkin Suomen hallituksella ja oikeusministerillä”, Pikkuaho sanoo.

Lisätietoja:

Sami Pikkuaho