Tiedote: Kokoomus haluaa keskeyttää Oulun kaupunginjohtajan hakuprosessin toistaiseksi

6.11.2022

Oulun Kokoomus

Kokoomus haluaa keskeyttää Oulun kaupunginjohtajan hakuprosessin toistaiseksi

Oulun Kokoomuksen valtuustoryhmä haluaa keskeyttää Oulun kaupunginjohtajan hakuprosessin toistaiseksi. Valtuustoryhmä haluaa puhtaan alun käynnissä olevaan prosessiin.

”Kaupunginjohtajan hakuprosessi ei ole onnistunut toivotulla tavalla. Ikävät käänteet ovat hallinneet julkisuutta. Olemme tilanteessa, jossa ilmassa on salaliittoteorioita, epäilyksiä likaisesta pelistä ja epäluottamusta moneen eri suuntaan”, Oulun kokoomuksen valtuustoryhmän puheenjohtaja Sami Pikkuaho sanoo.

Pikkuaho muistuttaa, että nykyisen kaupunginjohtajan Päivi Laajalan kausi jatkuu määräaikaisena maaliskuun loppuun asti. Pikkuahon mukaan kaupunginjohtajan tehtävät voidaan hoitaa väliaikaisesti myös sijaisjärjestelyin.

”Kaupunginjohtajahaussa ollaan tilanteessa, jossa hakuprosessia leimaa kiire ja pakko. Ne ovat huono yhdistelmä, kun ollaan valitsemassa Ouluun muutosjohtajaa, jonka johdolla Oulua pitäisi viedä kohti parempaa kilpailukykyä ja vetovoimaa”, Oulun Kokoomuksen kaupunginhallitusryhmän puheenjohtaja Jarmo Husso sanoo.

Kokoomuksen valtuustoryhmä esittää, että haku kaupunginjohtajasta avataan uudestaan ensi vuoden alussa, puolueiden yhdessä sopimin kiinnostavuutta lisäävin muutoksin.

”Kokoomus haluaa puhdistaa ilmapiirin. Luottamuksen palauttaminen päätöksenteon avoimuuteen on nyt erityisen tärkeää. Toivon, että ilmapiiri ja olosuhteet ovat uuden vuoden alkaessa olennaisesti muuttuneet ja hakuprosessi voidaan käynnistää puhtaalta pöydältä”, Pikkuaho sanoo.

Lisätiedot:

Sami Pikkuaho