Susanna Kisner siirtyy Kokoomukseen

15.6.2023

Oululainen Susanna Kisner siirtyy Kokoomuksen jäseneksi jatkaen luottamustehtävien hoitamista Oulun kaupunginvaltuustossa sekä Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen valtuustossa Kokoomuksen ryhmässä. Kisner painottaa arvojensa olevan jatkossakin samat.

“Päätös ei ollut helppo. Olen pohtinut puolueen vaihtamista pitkään ja perusteellisesti. Olen ollut Keskustassa ehdolla useissa isoissa vaaleissa, joihin olen panostanut myös rahallisesti. Koen jääneeni vaalityössä melko yksin, sillä en ole saanut keskustalaista kampanjapäällikköä ja tuki on ollut perheeni sekä parin keskustalaisen aktiivin hartioilla. Vaalit ovat valtava rutistus ja puolueen aktiivinen tuki on välttämätöntä. Tuen puute on suuri syy siirtymiseeni kokoomukseen”, Kisner valottaa. Kun edelliseen lisätään se, että vaalitulos ei aina näy keskustan omassa luottamuspaikkajaoissa, oli päätös valmis.

“Mieleiset luottamuspaikat ovat tärkeä motivaation lähde politiikassa toimimiselle. Haluan olla osa puoluetta, jossa myös nuorille, naisille ja uusille ehdokkaille annetaan tilaisuus merkittäviin luottamuspaikkoihin, mikäli äänestäjien mandaatti on osoittanut niihin vahvaa luottamusta”, Kisner kuvailee.

Kisnerin mukaan Kokoomus on luonteva valinta luottamushenkilötyön jatkamiseen hänelle tärkeiden aiheiden parissa. "Yli kymmenen vuoden ajan olen työskennellyt Oulun kaupungin lastensuojelun päivystysperhehoitajana ja tukiperheenä. Olen hoitanut ja kuntouttanut kymmeniä kotiimme sijoitettuja lapsia. Lasten ja nuorten hyvinvointi on mitä suurimmassa määrin koko yhteiskunnan kivijalka, joten haluan omalta osaltani olla edistämässä sitä myös poliittisena toimijana osana Kokoomuksen valtuustoryhmiä" Kisner toteaa.

Pohjois-Pohjanmaan Kokoomuksen puheenjohtaja Tomi Kaismo on tyytyväinen Kisnerin siirtyessä Kokoomuksen vahvuuteen. "Susanna on vakuuttanut minut monipuolisena ja sitoutuneena luottamushenkilönä, joka osaa tarkasti harkita ja analysoida päätöksiä sekä niiden seurauksia. Hyvinvointialueiden ja kuntien keskinäinen yhteistyö on tulevina vuosina saatava toimimaan ja tässä työssä uskon Susannan kokemuksen ja osaamisen olevan erittäin arvokasta".

Kokoomuksen Oulun valtuustoryhmän puheenjohtaja Sami Pikkuaho toivottaa uuden jäsenen lämpimästi mukaan työhön. "Sairaanhoitajana ja terveystieteiden maisterina Susannalla on erittäin vahva ymmärrys sosiaali- ja terveyspuolen asioista. Kun tämä monipuolinen koulutustausta vielä yhdistyy pitkään kokemukseen arjen työstä, on Susannan osaaminen jälleen kova lisä Kokoomuksen joukkueeseen”.

Susanna Kisner

susanna.kisner@ouka.fi