Pohjois-Pohjanmaan Kokoomus vahvisti 14 ehdokasta huhtikuun 2023 eduskuntavaaleihin

16.5.2022

Pohjois-Pohjanmaan Kokoomus piti sääntömääräisen kevätkokouksensa sunnuntaina 15.5.2022 Kalajoella. Kokous käsitteli sääntömääräisten asioiden lisäksi kevään 2023 eduskuntavaaleja asettaen listalle 14 ehdokasta.

Piirikokouksen asettamat ehdokkaat ovat kansanedustaja Janne Heikkinen (Oulu),  yliopettaja Matti Heikkinen (Kajaani), erityisluokanopettaja Riikka Huotari (Sotkamo), majuri evp. Juha Hänninen (Oulu), oikeustieteen maisteri Hanne-Mari Juntunen (Oulu), lääkäri Paavo Koho (Oulu), vanhempi konstaapeli Mikko Korkeakoski (Ylivieska), YTM Sari Nurro (Raahe), insinööri (YAMK) Matti Peltola (Nivala),  apteekkari Jyri Saastamoinen (Paltamo), yliopettaja Tanja Suomalainen (Oulu), yrittäjä Valtter Tahkola (Kempele), kansanedustaja Mari-Leena Talvitie (Oulu) ja  lääninrovasti Tuomo Törmänen (Kuusamo).

Kokoomuspiirin puheenjohtaja Tomi Kaismo on tyytyväinen nyt koossa olevasta joukkueesta. ”Koossa on kova joukko, ja tällä porukalla kelpaa lähteä työskentelemään kohti eduskuntavaaleja. Kolmas paikka ei ole ollut kaukana ja tälläkin kertaa tavoittelemme sitä tosissamme.”

Oulun vaalipiiristä valitaan 2.4.2023 käytävissä eduskuntavaaleissa 18 kansanedustajaa. Ehdokaslistalle jää neljä avointa paikkaa, jotka täytetään piirin syyskokouksessa.