Niilo Heinonen luopuu Oulun kaupunginvaltuuston jäsenyydestä ja tarkastuslautakunnan puheenjohtajan tehtävästä

12.9.2023

Tiedote 12.9.2023
Julkaisuvapaa heti

Oulun kaupunginvaltuuston jäsen ja tarkastuslautakunnan puheenjohtaja Niilo Heinonen luopuu luottamustehtävistään Oulussa ja Pohjois-Pohjanmaalla. Syyksi Heinonen ilmoittaa muuttuneen työ- ja perhetilanteen. Sosiaaliturvaministeri Sanni Grahn-Laasonen kutsui Heinosen erityisavustajakseen kesäkuussa. Heinonen on toiminut kaupunginvaltuuston jäsenenä vuodesta 2017.

”Aloitin kesäkuussa työt erityisavustajana ja saimme heinäkuussa perheenlisäystä. Uusi tilanne edellyttää pysyvää muuttoa Helsinkiin, joten joudun haikein mielin jättämään luottamustehtäväni Oulussa ja Pohjois-Pohjanmaalla. Olen valtavan kiitollinen äänestäjilleni, valtuustoryhmälleni ja Oulun Kokoomukselle saamastani luottamuksesta, jonka myötä olen saanut hoitaa mielekkäitä ja mielenkiintoisia vastuutehtäviä viimeisten vuosien aikana”, Heinonen sanoo.

Erityisavustajana Heinonen vastaa muun muassa Grahn-Laasosen viestinnästä ja mediasuhteista sekä sosiaali- ja terveysministeriön turvallisuus ja terveys -osastolle kuuluvista asioista.

Kokoomuksen valtuustoryhmän puheenjohtaja Sami Pikkuahon mukaan Heinonen on hoitanut vakuuttavasti tarkastuslautakunnan puheenjohtajan vaativaa tehtävää. ”Ilman muuta on menetys, että hän jää nyt tästä tehtävästä ja valtuustoryhmästämme pois. Tämä on kuitenkin ymmärrettävää hänen uusista vastuullisista tehtävistään ja perhetilanteestaan johtuen. Varsinaiseksi valtuutetuksi Heinosen tilalle nousee ryhmän ensimmäinen varavaltuutettu Juha Vuorio. Uuden tarkastuslautakunnan puheenjohtajan kokoomuksen ryhmä esittää ennen seuraavaa valtuuston kokousta”, Pikkuaho toteaa.

Lisätiedot:

Niilo Heinonen, puh. 0440300851