Matti Matinheikki eduskuntavaaliehdokkaaksi!

15.9.2022

EDIT: Matinheikki on vetäytynyt ehdokkuudesta

Matti Matinheikki Kokoomuksen eduskuntavaaliehdokkaaksi

Pohjois-Pohjanmaan Kokoomuksen piirihallitus on vahvistanut keväällä 2023 käytäviin eduskuntavaaleihin ehdokkaaksi Matti Matinheikin Oulusta. Diplomi-insinööri Matinheikki toimii tällä hetkellä Oulun autokuljetuksen toimitusjohtajana. Aiemmin Matinheikki on toiminut merkittävissä tehtävissä kunnallisena viranhaltijana muun muassa Oulun apulaiskaupunginjohtajana.

Luottamustehtävissä Matinheikki toimii muun muassa Oulussa kaupunginhallituksen jäsenenä sekä Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen valtuutettuna.

Omia lähtökohtiaan ehdokkuuteen Matinheikki pohtii seuraavasti. ”Olen ehdokas, jolla on kokemusta suuren kasvuyrityksen vetäjänä. Tunnen pienyrittäjien haasteet ja omaan intohimoisen asenteen yhteiskunnan sekä kaupunkien kehittämiseen. Tunnen myös ikääntyneiden huolet ja murheet Oulun palvelusäätiön toiminnan kautta.”

Kokoomuspiirin puheenjohtaja Tomi Kaismo on erittäin tyytyväinen Matinheikin ehdokkuudesta. ”Matti on erittäin kokenut tekijä, jonka työuralla yhdistyvät harvinaisella tavalla sekä julkisen että yksityisen sektorin osaaminenMatilla onkin poikkeuksellisen hyvä ymmärrys siitä, kuinka suunnitellaan ja johdetaan suuria kokonaisuuksia, joiden myötä arjen pienet asiat sujuvat meillä jokaisella aina hiukan helpommin sekä fiksummin. Matista maakunta saa erinomaisen osaajan ja edunvalvojan etenkin liikenneasioiden sekä yrittäjyyden ja elinvoiman edistäjänä.” jatkaa Kaismo.

Pohjois-Pohjanmaan Kokoomus on aiemmin nimennyt 16 eduskuntavaaliehdokasta. Kansanedustaja Janne Heikkinen (Oulu), yliopettaja Matti Heikkinen (Kajaani), erityisluokanopettaja Riikka Huotari (Sotkamo), majuri evp. Juha Hänninen (Oulu), OTM Hanne-Mari Juntunen (Oulu), lääkäri Paavo Koho (Oulu), vanhempi konstaapeli Mikko Korkeakoski (Ylivieska), yleislääketieteen erikoislääkäri Maarit Matinolli (Tyrnävä), YTM Sari Nurro (Raahe), insinööri (YAMK) Matti Peltola (Nivala), ensihoitaja (YAMK) Pauliina Rovio (Vaala), apteekkari Jyri Saastamoinen (Paltamo), yliopettaja Tanja Suomalainen (Oulu), yrittäjä Valtter Tahkola (Kempele), kansanedustaja Mari-Leena Talvitie (Oulu) ja lääninrovasti Tuomo Törmänen (Kuusamo).

Kokoomuspiirin puheenjohtaja Tomi Kaismo on tyytyväinen nyt koossa olevasta listasta. ”Koossa on kova joukko, ja tällä porukalla kelpaa lähteä työskentelemään kohti eduskuntavaaleja. Kolmas paikka ei ole ollut kaukana ja tälläkin kertaa tavoittelemme sitä tosissamme.”

Oulun vaalipiiristä valitaan 2.4.2023 käytävissä eduskuntavaaleissa 18 kansanedustajaa. Ehdokaslistalle jää yksi avoin paikka, joka täytetään piirin syyskokouksessa.