Kati Jurkko siirtyy Kokoomukseen

19.2.2020

Tiedote 17.2.2020

Kati Jurkko siirtyy Kokoomukseen

Oululainen yrittäjä Kati Jurkko (43) siirtyy Kokoomukseen. Aiemmin Jurkko on toiminut useissa luottamustehtävissä sekä ehdokkaana vaaleissa SDP:n listalla. Jurkko toimii tällä hetkellä Oulun kaupunginvaltuustossa varavaltuutettuna sekä kaupunginhallituksen varajäsenenä. Koulutukseltaan Jurkko on medianomi ja hän on toiminut pitkään toimittajana eri medioissa.

Jurkon mukaan Kokoomuksen kautta on mahdollista toimia tehokkaimmin niiden tavoitteiden ja päätösten edistämiseksi, jotka hän kokee tärkeiksi. ”Oululaisten tavallinen hyvä arkihan koostuu lukemattomista erilaisista palasista. Päättäjien tulee kyetä laittamaan kokonaisuus kuntoon, sillä hyvinvointi ja viihtyisä kaupunki ovat tiiviisti sidoksissa toisiinsa. Yrittäjyys on yksi keskeinen keino luoda oululaisten arkeen vahvaa kivijalka ja koen, että Kokoomuksen joukkueessa on Oulun kunnallispolitiikassa paras väylä vaikuttaa minulle tärkeisiin asioihin. Kokoomuksen toiminnassa on hyvä ja postiivinen henki päällä.”

Pohjois-Pohjanmaan Kokoomuksen puheenjohtaja Tomi Kaismo iloitsee Jurkon siirtymisestä Kokoomuksen vahvuuteen. ”Olen oppinut tuntemaan Katin ahkerana, positiivisena ja yhteistyökykyisenä poliitikkona. Itse uskon, että Kati on erinomainen voimavara kaikkien oululaisten parhaaksi tehtävässä työssä.”

Tuleviin kuntavaaleihin Jurkko on antanut sitoumuksen Kokoomuksen ehdokaslistalle. Vuoden 2021 kuntavaaleissa Kokoomus tavoittelee Oulun suurimman valtuustoryhmän asemaa. ”Oulu tarvitsee johtajuutta ja selkeitä pelimerkkejä tulevaisuuteen. Meillä on kaikki edellytykset olla hyvinvoiva ja elinvoimainen keskus myös jatkossa. Tämä ei kuitenkaan onnistu pelkästään jarruttamalla uusia ajatuksia ja peruutuspeiliin katsomalla. Työssä tulevaisuuden eteen Katin verkostot ja osaaminen ovat siis jatkossakin koko kaupungin käytössä. ” Oulun Kokoomuksen puheenjohtaja Sami Pikkuaho toteaa.

Lisätiedot:

Kati Jurkko