Juha Malinen Kokoomuksen eduskuntavaaliehdokkaaksi – Kokoomus vahvistanut kaikki 18 ehdokasta eduskuntavaaleihin

16.12.2022

TIEDOTE 16.12.2022

Pohjois-Pohjanmaan Kokoomuksen piirihallitus on vahvistanut keväällä 2023 käytäviin eduskuntavaaleihin ehdokkaaksi Juha Malisen Oulusta. Malisella on poikkeuksellisen laaja kokemus urheilujohtamisesta ja valmentamisesta eri tasoilla niin seura- kuin maajoukkuetasolla. Viimeksi Malinen on luotsannut Suomen alle 21-vuotiaiden maajoukkuetta päävalmentajana. Malinen on myös toiminut pitkään asiantuntijana YLEn jalkapallolähetyksissä.

Oman ehdokkuutensa lähtökohtia Malinen erittelee seuraavasti. "Olen ylpeä pohjoissuomalaisuudestani, vaikka työni on vienyt minua lähes 30 vuotta ympäri Suomea ja Eurooppaa. Tärkein tehtäväni valmentajana on huolehtia ympäristöni hyvinvoinnista, sillä silloin menestys on mahdollinen. Urheilussa oppimani lainalaisuudet toimivat myös elinvoimaisessa yhteiskunnassa.

Vahvaa koulutusjärjestelmäämme on uskallettava rohkeasti päivittää, sillä nuoret on saatava harrastamaan ja samalla estämme syrjäytymisen. Korkeatasoisten opiskelumahdollisuuksien ja yrittäjyyden tukeminen nostaa joukkuehenkeämme lisäten työpaikkoja. Meidän on myös ennakoitava ikääntyvien haasteita avustamalla heitä aktiiviseen elämään ja sosiaaliseen toimintaan.

Kaiken kaikkiaan sekä liikunta, että kulttuuri pitävät yhteiskuntamme vahvana, elinvoimaisena ja kestävänä. Urheilussa olen myös oppinut, että menestys vaatii ymmärrystä, yhteistyötä sekä intohimoa työntekoon. Turha kinastelu syö energiamme. Näitä haluan painottaa jatkossa myös politiikassa." Malinen kertoo.

Kokoomuspiirin puheenjohtaja Tomi Kaismo on erittäin iloinen Malisen ehdokkuudesta. ”Urheilun parissa Juha tunnetaan intohimosta ja sitoutumisesta aina käsillä olevan haasteen ratkaisemiseen. Politiikassa tulokset tehdään joukkueena ja siitä Juhalla on harvinaisen monipuolinen osaaminen ja kokemus ammennettavaksi. Asiat eivät itsestään järjesty, vaan niitä on osattava tarkastella monipuolisesti ja laadittava yhteinen pelikirja, jolla tavoitteet saavutetaan.” jatkaa Kaismo.

Pohjois-Pohjanmaan Kokoomus on aiemmin nimennyt 17 eduskuntavaaliehdokasta. Kansanedustaja Janne Heikkinen(Oulu), yliopettaja Matti Heikkinen (Kajaani), erityisluokanopettaja Riikka Huotari (Sotkamo), majuri evp. Juha Hänninen (Oulu), OTM Hanne-Mari Juntunen (Oulu), lääkäri Paavo Koho (Oulu), vanhempi konstaapeli Mikko Korkeakoski (Ylivieska), yleislääketieteen erikoislääkäri Maarit Matinolli (Tyrnävä), YTM Sari Nurro (Raahe), insinööri (YAMK) Matti Peltola (Nivala), ensihoitaja (YAMK) Pauliina Rovio (Vaala), apteekkari Jyri Saastamoinen (Paltamo), yliopettaja Tanja Suomalainen(Oulu), yrittäjä Valtter Tahkola (Kempele), kansanedustaja Mari-Leena Talvitie (Oulu), diplomi-insinööri Jonna Tamminen (Oulu) ja lääninrovasti Tuomo Törmänen (Kuusamo).

Kokoomuspiirin puheenjohtaja Tomi Kaismo on tyytyväinen nyt koossa olevasta listasta. ”Olemme saaneet nyt todella upean joukkueen kevään eduskuntavaaleihin. Piirin puheenjohtajana on oltava erittäin tyytyväinen ja uskon että tulevissa vaaleissa Kokoomuksen listalta valitaan vähintään 3 kansanedustajaa Oulun vaalipiiristä.”

Oulun vaalipiiristä valitaan 2.4.2023 käytävissä eduskuntavaaleissa 18 kansanedustajaa.

Kuva: Eveliina Koho / Ööga Visuals

Lisätiedot: