Kuntavaalit 2017

Kuntavaalit 2017 – aikataulu

Kaikille hyvä Oulu tehdään yhdessä – Kokoomuksen tavoitteet

Ehdokkaat Oulussa

Kuntavaalit järjestetään Suomessa 9.4.2017. Oulussa ollaan vaalivalmisteluissa pitkällä ja ensimmäiset 50 ehdokasta nimettiin 17.9.2016 ja seuraavat 25 ehdokasta 10.12.2016. Loput ehdokkaat nimetään helmikuussa 2017. Vaalien aikataulun löydät täältä ja syyskuussa nimettyjä ehdokkaita käsittelevän tiedotteen täältä. Joulukuussa nimetyt ehdokkaat löytyvät täältä. Viimeisimmät ehdokkaat nimettiin 22.2. ja samalla aiemmin nimettyihin tuli joitain muutoksia. Tiedotteen nimeämisestä voi lukea täältä.

Kuntavaalit on tärkeimmät ja kansalaista lähimpänä olevat vaalit. Vaaleissa valitaan edustamaan meitä oululaisia 67 valtuutettua. Tiukentuvassa taloustilanteessa päätöksentekijät ovat haasteellisessa, mutta samalla mielenkiintoisessa tilanteessa.

Pelisäännöt

Kunnallisjärjestön syyskokous hyväksyi pelisäännöt 25.11.2015. Voit lukea ne soveltuvin osin pdf-tiedostona: Pelisaannot 2017 nettisivuille. Oulussa Kokoomuksen ehdokkaiden ehdokasmaksu on 200 € ja se sisältää mm. vaalikuvauksen, yhteismainokset, yleisesitteen, vaalijulisteet, koulutukset, yhteistapahtumat ja Rotuaarin vaalikylän. Tiedustelut tarvittaessa kunnallissihteeriltä. Meillä Kokoomus-perheessä tärkeintä vaalityössä ovat ilo ja intohimo politiikantekemiseen sekä toisten kunnioittaminen ja auttaminen.

Kunnallisjärjestön järjestäytymiskokous 28.1.2016 päätti kunnallisvaalityöryhmän nimeämisestä. Työryhmän tarkoituksena on valmistella asiat hallituksen kokouksiin ja siitä eteenpäin yleiskokouksille (mm. ehdokkaiden nimeäminen). Kunnallisvaalityöryhmän jäsenet: Jorma Kivelä, Minna Åman-Toivio, Pekka Simonen, Tomi Kaismo ja Jaakko Salovaara, ryhmän vastuuhenkilö puheenjohtaja Heidi Kemppainen, ryhmän sihteerinä kunnallissihteeri Eeva Räsänen.

Toivon käyttöohje

Älä häpeä olla innostunut. Kaiken kyynisyyden keskellä innostus on paras tapa saada muutkin innostumaan.
Ei ole toivoa ilman positiivisia viestejä. Anna ihmisille uskoa tulevaisuuteen. Ole kuitenkin rehellinen.
Älä peittele totuutta silloinkaan, kun se on epämiellyttävä. Etsi ratkaisuja.
Älä heitä lokaa. Sano mieluummin jotain positiivista niistä, jotka ovat kanssasi toista mieltä.
Vastakkainasettelun aika on ohi. Tulevaisuustalkoisiin tarvitaan ihmisiä joka puolelta. Älä etsi eroja. Ne eivät yhdistä ihmisiä. Niiden sijaan yhteiset päämäärät yhdistävät.
Puhu kieltä, jota on helppo ymmärtää. Monimutkainen kieli ei ole osoitus älykkyydestä. Se on typerä tapa peittää ajatuksen puute ja tehokas tapa piilottaa hyväkin sellainen. Kerro mieluummin, miten päätökset vaikuttavat ihmisten arkeen.
Älä jumitu yksityiskohtiin. Kytke nekin suuriin päämääriin. Silloin ne saavat merkityksen.
Jos sinua vastaan hyökätään, älä provosoidu. Empatia on yllättävä ja tehokas puolustus.
Tunnusta, kun olet tehnyt virheen. Uskalla pyytää anteeksi.
Kuuntele. Omat ajatuksesi ovat sinulle jo tuttuja. Vain kuuntelemalla tiedät, mitä myös muut ajattelevat.
Ole rohkea. Toimi. Toiminta on kauneinta puhetta.

Ehdokkaaksi?

Kiinnostaako ehdokkuus itseäsi tai tiedätkö jonkun, joka sopisi hyvin Kokoomuksen ehdokkaaksi? Voit ilmiantaa itsesi tai jonkun toisen lomakkeella. Muistathan aina kysyä ensin suostumuksen ehdottamaltasi henkilöltä.